niedziela, 21 kwietnia 2013

LEN, OWIES I KASZTAN. KRUSZONKA.



Właściwie to siemię lniane i płatki owsiane, a do tego mąka kasztanowa i skórka pomarańczowa. Smaczne i zdrowe wydanie kruszonki, które dobrze pasuje do śliwek. Trochę rustykalne w smaku, pachnące słonecznym latem. Bez dodatkowych przypraw. Podoba mi się pewna "czystość" i jednocześnie ciepło zawarte w tej mieszance. Intensywnie śliwkowo - pomarańczowy deser z kasztanowym akcentem. Soczysty i kruchy. W oczekiwaniu na świeże sezonowe owoce.


ŚLIWKI ZE ZDROWĄ POMARAŃCZOWĄ KRUSZONKĄ

S k ł a d n i k i:
30 g płatków owsianych
25 g siemienia lnianego
25 g mąki kasztanowej
1 łyżka mielonej domowej suszonej skórki pomarańczowej
(opcjonalnie świeża skórka otarta z dużej pomarańczy)
30 g cukru trzcinowego
40 g zimnego masła

ok 2 szklanek mrożonych śliwek
1 łyżka cukru trzcinowego

W y k o n a n i e. Do zapiekania użyłam 3 ramekinek o średnicy 8 cm. Skórki pomarańczowe robiłam sama. Tak jak się robi kandyzowane, gotując w syropie cukrowym. Potem długo je suszę na kratce, bo jakoś bardziej mi smakują niż miękkie kandyzowane. Mielę bezpośrednio przed użyciem, żeby nie traciły aromatu, a jest on niezwykle intensywny.
Płatki owsiane, siemię lniane, mąkę, skórkę pomarańczową i cukier umieścić w blenderze i chwilę mielić, żeby uzyskać mniejsze cząstki. Mieszankę następnie należy przesypać do miski, dodać zimne masło i miksować do uzyskania kruszonkowych grudek. Ramekinki wysmarować masłem, ułożyć w nich owoce przekrojone na połówki lub mniejsze kawałki, posypać cukrem a następnie kruszonką. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 190°C. Piec ok 25 minut.


 

3 komentarze:

  1. Fantastyczna kruszonka!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały deser, bardzo jestem ciekawa smaku takiej kruszonki:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo;] I oczywiście polecam wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń